Zmiany w zabawie 52 cytaty

by przemek on 8 marca 2010

Dostaliśmy od Was wiele uwag i pomysłów dotyczących naszego konkursu: 52 cytaty.

Najwięcej uwagi poświęciliście temu, że bardzo często jedna osoba, umieszcza na raz kilka cytatów. Co samo w sobie nie jest złe, ale przeszkadza w śledzeniu nowych cytatów. My również to zauważyliśmy, dlatego postanowiliśmy zmienić trochę zasady, i dlatego też:

Każda osoba może zamieścić w tygodniu maksymalnie trzy cytaty. Jeżeli pojawi się ich więcej, weźmiemy pod uwagę tylko trzy pierwsze.

Drugą zmianą dotyczy osób, które już wygrały w naszym konkursie:

Osoba, która wygrała nagrodę, może brać udział w zabawie, ale może zostać nagrodzona dopiero po 4 tygodniach, od ostatniej wygranej.

Wszystkie zasady i zwycięzców naszej zabawy możecie znaleźć na specjalnej stronie.

Co sądzicie o tych zmianach? Macie jakieś pomysły, uwagi?

{ 35 comments… read them below or add one }

Kamelia Marzec 9, 2010 o 11:27

A ja się cieszę,ze moje uwagi zostały wysłuchane, ale mam jeszcze jedno zastrzeżenie… „(…)Jeżeli pojawi się ich więcej, weźmiemy pod uwagę tylko trzy pierwsze.” uważam,że powinno być: „Jeżeli pojawi się ich więcej, nie weźmiemy żadnych cytatów tej osoby pod uwagę ” Już tłumacze dlaczego… Konkurs jest konkursem i powinien mieć twarde proste reguły… Jeśli ktoś lubi pisać cytaty, jeśli ktoś chce podzielić się 100 fajnych cytatów to proponuję otworzyć stronkę, na której każdy będzie mógł bez opanowania wyrażać swoje „ja” cytatami… takie nie do końca twarde postanowienie co do tego, co będzie się działo z osobami które bez pamięci dzielą się cytatami doprowadzić może do tego,ze ktoś wpisze trzy cytaty które chce by były uznane a potem dalej będzie pisał dalsze fajne cytaty, ale po to by wyrazić swoje „ja” a nie po to by wygrały w konkursie… może pisze trochę nie zrozumiale, ale chodzi o to, że w konkursie może dalej powstawać nieporządek związany z ogromną ilością cytatów.

Odpowiedz

Kamelia Marzec 9, 2010 o 11:33

Podobnie odnoście tego,że jeśli ktoś wygra osobiście uważam,ze nie powinien brać udziału w konkursie w ogóle.. bo po co? W konkursie bierze się udział po to by spróbować swoich sił i może wygrać… jeśli ktoś podchodzi do tego tak,ze bierze udział po to, by pokazać innym ciekawy cytat niech zrobi to na swojej stronie internetowej blogu czy czymś takim. Może się czepiam, ale uważam,ze jeśli chodzi o konkurs tak powinno być, a jeśli ktoś chce się zabawiać wypisując cytaty proponuję to zrobić w innym miejscu :)

Odpowiedz

przemek Marzec 9, 2010 o 11:36

@Kamelia
Liczymy na to, że ludzie sami się opamiętają. Jeżeli ktoś będzie chciał wrzucić 200 cytatów to i tak to zrobi.

Mamy do dyspozycji rozwiązanie „ostateczne” w postaci usuwania cytatów oraz zablokowania osoby, ale nie chcemy go stosować.

Pamiętaj o tym, że to bardziej jest zabawa, niż konkurs. Nagrody mają być miłym upominkiem. Celem tej zabawy nie ma być wygrana, ale dzielenie się ciekawymi cytatami.

Odpowiedz

Kamelia Marzec 9, 2010 o 15:30

Hm… Niby racja, ja tam nawet o blokowaniu czy usuwaniu nie myślałam, bo to naprawdę ostateczność i nie chodzi o 200 cytatów tylko np. 5 dziennie to już wbrew pozorom dużo.

Ostatnich trzech zdań troszkę nie kumam… Wiem,ze konkurs można potraktować jak zabawę i większość tak robi i nie napina się na nagrody, ale samo słowo konkurs oznacza co innego a zabawa co innego. Zabawę w dzielenie się fajnymi cytatami proponuję na innej stronie a konkurs z zasadami i nagrodami ( co odróżnia konkurs od zabawy) polecam na innej stronie. :-) „Celem tej zabawy nie ma być wygrana, ale dzielenie się ciekawymi cytatami” – Pisałam w poprzednim poście, że ” W konkursie bierze się udział po to by spróbować swoich sił i może wygrać… jeśli ktoś podchodzi do tego tak, że bierze udział po to, by pokazać innym ciekawy cytat niech zrobi to na swojej stronie internetowej blogu czy czymś takim.” Wiemy wszyscy, że nikt nie nastawia się na nagrody i większość osób podchodzi z dystansem, ale zasady konkursu powinny być bardziej radykalne i tyle… Takie jest moje zdanie.

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 9, 2010 o 15:47

i zgadzam się z kamelią.
co z tego, że tylko 3 pierwsze cytaty zostaną w puli konkursowej, skoro i tak strona zostanie zaspamowana…

wiem, że chodzi przede wszystkim o zabawę: ale dodajecie taki smaczek konkursowych emocji.
pierwszą rzeczą jaką nauczyłam się już w przedszkolu jest to, że nie wszyscy potrafią się bawić…

Odpowiedz

przemek Marzec 9, 2010 o 16:33

Strona może być zaspamowana bez względu na to czy będziemy brali 1,2,3 czy 0 cytatów wrzuconych przez „cytatowych spamerów”. Jak pisałem wcześniej: „Mamy do dyspozycji rozwiązanie “ostateczne” w postaci usuwania cytatów oraz zablokowania osoby, ale nie chcemy go stosować.”

Pożyjemy, zobaczymy :) Jeżeli nic się nie zmieni, to wtedy być może sięgniemy po rozwiązanie „ostateczne”.

Odpowiedz

Kamelia Marzec 9, 2010 o 19:42

Eh… Widzę,że Przemku nie rozumiesz Nas….
Chodzi nam po prostu o ograniczenie zwyczajne normalnie i nie ma nic w tym złego… i nie wiem po co odwołujesz się do tych ostatecznych rzeczy …aż tak ie ma co „gdybać” ja tez mogę założyć,że haker może stronę rozwalić to po co robić konkurs i nie ma co ograniczać dostępu skoro i tak jak ktoś chce to może… Nam chodzi tylko i sztywne proste logiczne zasady 3 w tygodniu i po sprawie. I nie ma co pisać trzy się liczą ale piszcie sobie ile chcecie póki nam cierpliwości starczy… 3 w tyg a jak np. ktoś da 6 to zablokować z powodu braku znajomości regulaminu na np. jakiś czas… Wiem,ze ludzie są różni i jak się ktoś uprze morze wszystko ale z takim założeniem to nawet nie warto by było zaczynać tej zabawy….

I popieram zdanie…że nie wszyscy potrafią się bawić :D

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 9, 2010 o 22:29

@przemku ale albo robimy zabawę w konkurs, albo zabawę w dodawanie cytatów…
generalnie: nawet bez konkursu uważam, że powinno się jakieś zasady gry wprowadzić.
spamowanie mnie odrzuca…

zgadzam się z kamelią, że takie pisanie, że piszcie ile chcecie, tylko trzy się liczą do niczego nie prowadzi.
zasady gry powinny byc jasne- i nieważne że jest konkurs.
bez konkursu spamowanie też jest zniechęcające.

i podziękować tym, którzy się bawić nie potrafią.

Odpowiedz

przemek Marzec 9, 2010 o 23:08

Ja Was doskonale rozumiem, wbrew temu co pisze Kamelia.

Przypomnę Wam najpierw skąd się wziął pomysł. 52cytaty wymyślił Paweł Radzik, który napisał na Flakerze, że wypisuje sobie z książek różne ciekawe fragmenty. Zachęciliśmy go do tego, żeby podzielił się nimi z nami-internautami. Paweł pomysł podchwycił. Zaczął na Flakerze, a później pojawił się fanpage na Facebook. Ludziom pomysł się spodobał i zaczęli umieszczać własne cytaty. Na początku to nie był konkurs, tylko taka oddolna „zabawa”.

Gdy pojawił się sponsor nagród, wpadliśmy na pomysł, aby wynagrodzić osoby, które umieszczają ciekawe cytaty. Być może nazwanie tego konkursem było trochę niefortunne.

Zależy nam przede wszystkim na tym, żeby ludzie czytali i dzielili się ciekawymi fragmentami. Oczywiście możemy wprowadzić sztywne zasady i skupiać się liczeniu cytatów, ale komu to będzie służyć?

Zauważyliśmy problem (również dzięki Wam) i wprowadziliśmy małą modyfikację w „regulaminie”. To nie znaczy, że to już koniec zmiany. Jeżeli to nie pomoże, to spróbujemy czegoś innego.

Niestety nie mamy dużych możliwości technicznych i w praktyce pozostają nam rozwiązania „ostateczne”: usuwanie cytatów i blokowanie osób. Tego chciałbym uniknąć.

Na początek stawiamy na edukację.

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 9, 2010 o 23:26

@drogi przemku,
sądzę, że większość z nas wypisuje sobie fajne cytaty z książek.
ja mam pół moleskine’a takich cytatów, i różnych wypisanych różności.

ale, jeśli ma to służyć właśnie inspiracji, zamyśleniu: to powinno być mniej.
jeśli jest więcej – to sie robi taka masówka nie do ogarnięcia, i wtedy naprawdę ciekawe rzeczy można przegapić.
minimalizm jest fajny ;-)

poza tym: jak widzę nagle 6 cytatów oz różnych książek od jednej osoby, to naprawdę się zastanawiam nad intencjami.
czy faktycznie chodzi o to, żeby skusić do przeczytania czegoś, czy to jest masówka dla szpanu, kto natrzaska wpisów więcej.

Odpowiedz

przemek Marzec 10, 2010 o 08:09

@veronica sz-d
Ależ ja się z tym zgadzam, tylko że napisanie szczegółowego regulaminu, nie oznacza, że ludzie zaczną go przestrzegać.

Napisaliśmy skąd taka zmiana i liczymy na to, że ludzie sami się ograniczą, jeżeli chodzi o ilość cytatów.

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 10, 2010 o 08:58

@drogi przemysławie
bo o tym właśnie mówię: nie każdy potrafi się bawić. :-)
trzeba też coś na takich zabawowych-psujów obmyśleć…

Odpowiedz

Kamelia Marzec 10, 2010 o 10:03

Ja szczerze mówiąc już się zgubiłam czy to konkurs czy zabawa… Nie chce mi się tu przetaczać co oznacza słowo konkurs a co oznacza słowo zabawa, bo mi się nie chce i tyle, ale wspomniałam wyżej, że jedną z podstawowych różnic są nagrody.. w konkursie one są w zabawie ich nie ma, choć jak już wspomniałam też wyżej konkurs może być zabawą i można do niego podchodzić jak do rodzaju rozrywki niekoniecznie spinać się na tym, by konkurować wygrywać i zdobywać nagrody. Tylko konkurs czy zabawa muszą mieć zasady… nawet zabawa musi mieć zasady…

Przemku napisałeś ” Zależy nam przede wszystkim na tym, żeby ludzie czytali i dzielili się ciekawymi fragmentami. ” i fajna sprawa tylko, jak widzę, że jedna osoba dziennie daje ich trzy.. to potem zanika sens, bo nawet jeśli są fajne to tych fajnych cytatów robi się dziennie 50, bo tylu ludzi bierze udział i np. ja nie jestem w stanie tyle fajnych cytatów dziennie czytać z powodu czasem braku czasu. Dziennie przeczytać 20 cytatów byłoby w zasięgu moich możliwości odbiorczych. Przed nami jeszcze 50 tygodni zabawy ( konkursu) sądzę, że ludzi będzie przybywać i będą dzielić się fajnymi cytatami. Fajnych cytatów w książkach jest 10000000 i sama chętnie bym 50 dziennie umieszczała, bo tyle fajnych znam i wartych polecenia, ale wiemy,że nie o to chodzi. 50 ulubionych cytatów z czasem umieszczę sobie na swojej stronce i jak ktoś będzie chciał poczytać to se poczyta. Wiem, iż dużych możliwości technicznych nie macie, ale macie możliwość stworzenia regulaminu z zasadami. A jak ktoś chce się bawić w dodawanie cytatów – proponuje inna stronę stworzyć. Pisząc ” Jeżeli pojawi się ich więcej, weźmiemy pod uwagę tylko trzy pierwsze.” ja to odczuwam jako.. piszcie ile chcecie, możecie – lubimy czytać 50 cytatów dziennie wcale nam to nie przeszkadza, tylko,że do konkursu weźmiemy tylko trzy pierwsze.. Poza tym warto by było uniknąć sytuacji kiedy już komuś cierpliwości braknie i zacznie się czas na usuwanie czy blokowanie ludzi, bo za dużo piszą, zaczną się pytanie czy 6 cytatów dziennie to za dużo czy 20 dziennie to za dużo? Czemu ja za 10 cytatów poleciałem a ktoś miesiąc wcześniej za 8 cytatów dziennie nie poleciał.. Może warto się zastanowić i na przód obmyślić zasady, bo po co komuś się potem tłumaczyć,że 10 cytatów to dla nas za dużo a 8 to nie za dużo… że 10 cytatów dziennie jak było mało chętnych do zabawy nam nie przeszkadzało, a 10 cytatów jak jest więcej osób i więcej daje po 10 dziennie to nam już przeszkadza?

Ja wierze w to że ludzie są rozumni.. Ale czasem wystarczy jedna „głupia” nie wiem uparta czy chcąca zaistnieć osoba, która popsuje zabawę (konkurs?)…

Odpowiedz

przemek Marzec 10, 2010 o 10:16

Kamelia – to o czym piszesz to przyszłość, która może nie nadejść. Na razie nie mamy takich problemów, żeby jedna osoba wrzucała 50 cytatów dziennie. Dlatego też, nie będziemy na razie wprowadzali kolejnych zmian w regulaminie.

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 10, 2010 o 10:44

@przemek
ale, żeby potem nie było, że mądry polak po szkodzie ;-)
no i znając prawa murphy’ego.
można się jako tako zabezpieczyć przed różnymi ewentualnościami.

@kamelia,
o dziwo wychodzi mi, że się z tobą zgadzam ;D

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 10, 2010 o 10:49

no bo to jest tak: zasady powinny być jasne.
już teraz nastąpiła modyfikacja regulaminu: i bardzo dobrze, że tak się stało.

ale: tak jak mówi kamelia: nie może być tak, że w jednym tygodniu wywalicie kogoś, kto dodał 8 cytatów, a w następnym tego, który dodał 10 zostawicie…
bo wg jakich zasadach miało by to nastąpić? po długości cytatów? po ilości „a”?

wszystkie gry i zabawy: mają swoje zasady.
nawet gra w oczko ma ;-)

Odpowiedz

przemek Marzec 10, 2010 o 11:05

@veronica sz-d
Za nim zaczniemy blokować/usuwać (a wierzę, że nie będzie potrzeby) dokonamy kolejnych zmian. Nie martwcie się na zapas :)

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 10, 2010 o 11:12

@przemek
to nie martwienie się na zapas.
zapewniam cię, że jestem ostatnią osobą, która lubi się martwić do przodu, bo po co….
ale, lepiej czasem po prostu wykonać parę ruchów zapobiegawczych.

Odpowiedz

Kamelia Marzec 10, 2010 o 13:32

To,że mnie nikt nie rozumie to się przyzwyczaiłam… :D

Przemek, jak Veronika zauważyła chodzi o to by jak napisałam „Poza tym warto by było uniknąć sytuacji kiedy już komuś cierpliwości braknie i zacznie się czas na usuwanie czy blokowanie ludzi, bo za dużo piszą, zaczną się pytanie czy 6 cytatów dziennie to za dużo czy 20 dziennie to za dużo? Czemu ja za 10 cytatów poleciałem a ktoś miesiąc wcześniej za 8 cytatów dziennie nie poleciał.. Może warto się zastanowić i na przód obmyślić zasady, bo po co komuś się potem tłumaczyć,że 10 cytatów to dla nas za dużo a 8 to nie za dużo… że 10 cytatów dziennie jak było mało chętnych do zabawy nam nie przeszkadzało, a 10 cytatów jak jest więcej osób i więcej daje po 10 dziennie to nam już przeszkadza?”

A i druga sprawa… Przemku nigdzie nie napisałam o tym,że JEDNA OSOBA pisze 50 cytatach dziennie… to ty napisałeś „Na razie nie mamy takich problemów, żeby jedna osoba wrzucała 50 cytatów dziennie.” ja napisałam że 50 cytatów dziennie do przeczytania a nie że jedna osoba pisze 50 dziennie… zresztą to może mało istotny szczegół.

I nam nie chodzi o martwienie się :) tylko wyrażanie opini oraz przestrzeganie ( czasem na własnych błędach się ucząc) co może się stać.. i nie jest to coś kompletnie wyssane z palca ale są to wrażenia po dwóch pierwszych tygodniach :)
Teraz widzę np.,że przez ostatnie trzy dni za wiele osób nie dało cytatów, ale przyjdzie weekend i zobaczysz,ze cytaty się posypią , a po drugie jak wspomniałam z czasem coraz więcej osób będzie chciało wziąć udział w zabawie ( konkursie?) :)

Miło mi,że ktoś się ze mną zgadza. I trudno jeśli mnie ktoś nie polubi za moje wypowiedzi… Staram się nikogo nie urazić

Odpowiedz

przemek Marzec 10, 2010 o 13:39

@Kamelia
Odnośnie tych: „50 cytatów dziennie” – mój błąd. Ale nie rozumiem wtedy Twojej wypowiedzi – mamy wprowadzić dodatkowe ograniczenie: np. dziennie wszyscy mogą umieścić tylko 10 cytatów?

Doceniam to, że dzielicie się z nami swoimi uwagami. Jeżeli zajdzie taka potrzeba to chętnie skorzystamy z Waszych propozycji.

Nie czuję się urażony Twoimi wypowiedziami :))

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 10, 2010 o 14:11

@przemek:
naprawdę nie jest lepiej wykonać jakiś ruch zapobiegawczy,
niż potem żałować, że się tego ruchu nie zrobiło?

naprawdę, przecież to chyba nie jest aż taki wielki problem nie do przeskoczenia…

Odpowiedz

przemek Marzec 10, 2010 o 15:06

Ja po prostu wychodzę z założenia, że lepiej ludzi edukować, niż wprowadzać dodatkowe zapisy w regulaminie. Na razie wykonaliśmy taki ruch i będziemy czekać na rezultaty :)

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 10, 2010 o 15:08

@przemek
regulamin jest edukacją przez czytanie ZE zrozumieniem ;D

Odpowiedz

Kamelia Marzec 10, 2010 o 16:50

Edukacją to niech się szkoła zajmie :P

A tak na poważnie rozumiem, że tą zmianą którą wprowadziliście chcieliście zwrócić uwagę po prostu ludziom,żeby nie pisali za dużo cytatów. Widać na razie poskutkowało, i można czekać może się opamiętają może nie… Tylko chyba lepiej wprowadzić poprawki raz a porządnie a nie co miesiąc nową poprawkę dawać :) żeby chaosu nie było :-)

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 10, 2010 o 18:36

@kamelia
ja jakos nie pokładam zbyt wielkich nadziei w szkole…

Odpowiedz

Kamelia Marzec 10, 2010 o 18:42

To zestawienie Edukacja i Szkoła było żartobliwe :P

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 10, 2010 o 20:07

@kamelia
ach, ostatnio mam popsuty włącznik na ironię ;-)

Odpowiedz

Kamelia Marzec 10, 2010 o 20:35

To ja nie pomogę przykro mi :P A mam pytanie jak zrobiłaś, że naciskając na Twoje imie wchodzi się na Twoją stronkę?

Odpowiedz

przemek Marzec 11, 2010 o 08:05

@Kamelia
W formularzu dodawania komentarza jest miejsce na adres strony. Wpisz tam swój adres (http://adres.pl)

Odpowiedz

Kamelia Marzec 11, 2010 o 09:43

Właśnie wydawało mi się to proste, ale nie wychodziło mi… spróbuję teraz

Odpowiedz

Kamelia Marzec 11, 2010 o 09:44

O działa, dziękuję!!! :*

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 11, 2010 o 09:45

@kamelia
oto dlaczego nie wierzę w szkolną edukację ;-)

z wczoraj: Kwiat polskiej młodzieży: ona wyszedła a on poszeł-poszłem. #Podsłuchane w tramwaju.

@przemek
ubiegłeś mnie
;-)
a już miałam zamiar poszpanować, że ten adres to wiesz, jak się ma 30 lat w zawodzie, to się wyświetla;-)

Odpowiedz

Kamelia Marzec 11, 2010 o 12:01

Ha ha ha Nie udało ci się ze mnie blondynki zrobić…

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 17, 2010 o 09:56

już niestety widzę barki w tym regulaminie.
są 4! cytaty od jednej osoby.
tak jakby zaczyna się spam?

Odpowiedz

veronica sz-d Marzec 17, 2010 o 09:58

i naprawdę nie ma znaczenia, że jeden z tych cytatow wstępnie jest zakwalifikowany do mojego moleskine’a.

Odpowiedz

Leave a Comment

Previous post:

Next post: